.

بایگانی

تدبر مفهوم شعار مقدس «انتقام»

يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۵۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

 

وَ الَّذینَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ (سوره مبارکه شوری39)

و کسانى که چون به (اجتماع آنها یا اهداف دینى) آنها ستم رسد از یکدیگر یارى مى‏جویند و همدیگر را یارى مى‏دهند (و از دشمن انتقام مى‏گیرند).

 این روزها و در پی شهادت سردار زینبی و فاطمی اسلام حاج قاسم سلیمانی، در پیام تسلیت حضرت آقا از کلیدواژه «انتقامی سخت» استفاده شد که در حقیقت وعده مجازات دشمنان بود.

به تبع این پیام در اجتماعات پرشور و تب دار امت حزب الله این واژه مکرر در مکرر تکرار می شود.

جایگاه این واژه در سوره مبارکه شوری است و مفهوم انتصار تبیین کننده آن است.

وقتی جامعه اسلامی به سطحی از بالندگی و احساس قدرت می رسد، با تکرار واژگانی همچون انتقام، هم برای دشمن خط و نشان می کشد و هم ظرفیت انقلابی جامعه را وسعت می بخشد و عمیق تر می کند. و هم دست ولی الهی را برای تصمیم گیری باز می گذارد. شنیدن این شعار یعنی ولی الهی می تواند خیالش از پذیرش هر گونه هزینه و خطری توسط مردم آسوده باشد و فقط به امر و حکمی فکر کند که به نفع پیشبرد اسلام است. ولی الهی با این شعار درگیر ضعف های جامعه و سستی ایمان ها نخواهد شد و نیازی به مصلحت اندیشی مداراگونه ندارد.

خدا را شکر که به برکت خون شهیدان کار ما به جایی رسیده که مستکبران عالم را به چالش می کشیم و قصد مجازات کردن آنها را داریم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۵
کاظم رجبعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی