.

بایگانی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

إِذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فی‏ دینِ اللَّهِ أَفْواجاً فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَ اسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کانَ تَوَّاباً

آمدن تو هیچ معادله­ای را تغییر نداد، هیچ لبخندی را نشکفت و هیچ کامی را شیرین نکرد،  که می­آیم و نمی­آیمت نمایشی مضحک و تلخ بود به تلخی جام زهر!

چه تلخ بودی آنروز و چه تلخی امروز، زهری که هم آنروز و هم امروز عاجز است از سد شدن در برابر استقرار نصرت خدا و فتح!

تو هیچ وقت نبوده­ای و اکنون هم نیستی، تا آمدن و نیامدنت معنا داشته باشد. آمدن و نیامدن تو نه یاری حق است و نه فتح نمایان! چیزی که نیست، نیست! حتی اگر قاطبه افسادطلب، خوشحال شوند ویا گروهک انحراف تحریک و آن جماعت گرا دهندگانِ اصول، بترسند!

لحظه­ای هم به خیالت نیاید که آمدن تو معادله­ای را تغییر داده است؛ حتی اگر بر مسند هم می نشستی و قیمتی می شکست و جماعتی بیشتر به میدان می آمدند، مبادا که فکر کنی آمدنت نقش  داشته است که اساساً عدالت و حماسه نقش تو و از سنخ تو ودر اقتضای تو نیست!

تو را با حماسه چه کار؟ که پرشورترین حماسه­ها از دریچه چشمانت، با حکمیت برابر است؛ حماسه برای تو هر جایی است که باید ترسید و به مصلحت شرایط را بر ولی تنگ گرفت برای امتیاز دادن!به معرکه آمدن تو، هیچ چیز نیست که بهانه نفس تازه کردن دشمن، ارزش این همه را هم ندارد!

منطق تو، مهره­چینی­هایت، دم از مردم زدن­هایت و قیافه حق به جانبت، مرا یاد سقیفه می­اندازد!

اما از یاد نبر که سقیفه شکست حق نیست، مخدوش شدن غدیر نیست تأخیر در ظهور نیست، چون اصلاً چیزی نیست!

از این روی اگر سقیفه هم بتوانی که بر پا کنی، باز هم باید تسبیح به حمد گفت و به استغفار لب گشود، در نظاره­ی آمدن نصر خدا و فتح، وقتی که مردم فوج فوج حماسه می­آفرینند و داخل در دین خدا می­شوند. و این حضور به آمدن تو هیچ ارتباطی ندارد چون آمدن تو چیزی نیست!

 و خدا همیشه تواب بوده است!

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۳۱
کاظم رجبعلی

مدتی است که مجال و وقت تنظیم و نوشتن متن های مربوط به جلسات نهج البلاغه را ندارم. دیروز هشتمین وآخرین جلسه آن هم تمام شد. فکر میکنم مطالب شسته و رفته و خوبی شد "حکومت اسلامی از ذهنیت تا واقعیت" انشاالله تا آخر خرداد جلسات باقی مانده را هم تنظیم میکنم. گارگاه های "زبان تمثیل در جهاد نرم" هم رو به اتمام است قصد دارم اگر مناسب بود به یاری و توفیق الهی آنها را هم تنظیم کنم. احساسم به این وبلاگ بعد از چند سال چیزی شبیه احساس به نامه اعمالم است کاش سنگین باشد کاش اخلاص داشته باشد کاش موثر باشد کاش نورانی باشد کاش روسفیدم کند...این کاش ها را میکاریم بلکه در بیاید!

 

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۲۶
کاظم رجبعلی

 

طعم اسم تو کام­مان را شیرین میکند عباس! که این تحفه شیرین چند ماهی هست  کام به کام از عرش رسید!

به دست به دست شدن تو از آسمان تا ولادتت که فکر میکنم، دستی نمی یابم، هان... عباس!  

 

 

۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۲۰
کاظم رجبعلی