سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹ ق.ظ
۰
۰
۹۲/۰۷/۰۹
کاظم رجبعلی
پاسخ:
ممنون از نظرتون لکن ظاهراَ متوجه عرایض حقیر نشدید. برادر بین این چهار مسیر کدام را میپسندید:این که ولی الهی به امری راضی نباشند اما به هر دلیل نتواند ابراز کند و شما آن کار را انجام دهید! این که ولی الهی به امری راضی نباشند و آن را ابراز کند و شما آن کار را انجام دهید!این که ولی الهی به امری راضی باشند اما به هر دلیل نتواند ابراز کند و شما آن کار را انجام دهیداین که ولی الهی به امری راضی باشند و آن را ابراز کند و شما آن کار را انجام دهید! به نظر شما حالتی که شما بیان کردید کف و حداقلی نیست؟آیا کند و خالی از سرعت نیست؟آیا در شرایط خاص حاصلی جز شکست دارد؟شما قرآن میخوانید امامتان هم قرآن میخواند تا با امامتان هم افق شوید اینطور نیست؟
,
پاسخ:
سلام دوست عزیز به چند نکته دقت بیشتری کنید:1-تحلیل اگر منطبق با مدل و تمثیل زمان امام حسن(ع) هم باشد شرایط قبل صلحنامه را تبیین می کند. دقت کنید ابهام و اشتباه افراد همینجاست که تصور میکنند اصرار دارند به آخر ماجرای صلحنامه برسند. صلحنامه مطلوب نبود امام هم نهایت سعی خود را برای این اتفاق نامطلوب انجام داد2-اشکال کار در حمله گرگ به بره ها نیست ظاهرا شیر بیشه ها توهم بره بودن کرده اند و با صدای نازک بع بع میکنند!اما گرگ گرگ است. آنچه که امام حسن(ع) را وادار به پذیرش صلحنامه کرد درندگی معاویه نبود مساله سر همین بع بع های مضحک داخلی بود3-این سفر و این اقدام هیچ ره آورد دیپلماتیک نداشته و به قولی باخت محض بود. بره ای نجات پیدا نکرد!و زمان این نکته را بیشتر معلوم میکنداین نکته را هم از یاد نبرید که راه نجات هر بره و مستضعفی رشد عقلی و ایمانی اوست
,
پاسخ:
بسیار پخته و خوب تحلیل کردید
,
پاسخ:
باور کنید راحت تر بود دیگران میگفتند! لکن سکوت جایز نبود. میشود قرآن خواند بدون هزینه اماهزینه نکردن بوی صداقت نمیدهد
,
پاسخ:
چند اشکال در فرمایشات شما وجود دارد اما فکر میکنم جواب خانم شریعتمداری پاسخ خوبی است.خوشحالم از اینکه قابل دانستید و بحث را پیگیری میکنید.
,
پاسخ:
ممنون از پیگیری خوبتون اما صرف اگر نمی تواند حقی را ثابت کند اگر لازم شد حضورا آماده بحث هستم
,
پاسخ:
دقیقا اختلاف ما با بزرگان بر سر دور و نزدیک دیدن کربلاست!همیشه از نظر دادن شما خوشحال میشوم به همسر محترم سلام برسانید
,
پاسخ:
حتما همینطوره نه ما و نه دوستانی که نظر گذاشتند هیچ کدام چنین نظری را ندارند
,
این جمله از پایه و اساس با مبانی فقهی شیعه که منتج به نظریه ولایت فقیه شده است در تضاد است .
طبق نظریه ولایت فقیه ، ما فقط در عرصه عمل ، موظف به تبعیت از ولی فقیه هستیم .
به عنوان مثال آیا اگر ولی فقیه از قرمه سبزی خوشش بیاید و از قیمه خوشش نیاید ، ما موظیم که از قرمه خوشمان بیاید و از قیمه بدمان بیاید ؟
چه کسی گفته که ما در تحلیل مسائل موظفیم که تحلیلهایمان طبق نظر ولی فقیه باشد ؟
البته اگر رهبری طبق تحلیل خود به نتیجه رسید که فلان فرمان را بدهد ، بر ما واجب است که تبعیت کنیم حتی اگر مخالف تحلیلی باشیم که نتیجه آن ، صدور آن امر شده .