.

بایگانی

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

الشهر المقبل ، سیأتی البابا فرنسیس الزعیم الکاثولیکی للعالم إلى النجف أشرف للقاء المرجع الشیعی الأعلى سید علی السیستانی.
بالتأکید ، لهذا الاجتماع القائات وتأثیرات.
لکن تصریحات بعض النشطاء الإعلامیین حول هذه الرحلة غریبة و القبیحۀ
قال ناشط إعلامی:
الاستضافة الوشیکة لآیة الله السیستانی ، الزعیم الکاثولیکی العالمی ، فی النجف أشرف تعنی أن دائرة النجف التقلیدیة تتقدم على دائرة قم الحدیثة فی فهم الأولویات العالمیة وتطبیق الدبلوماسیة الدینیة. لا یزال المجال الشکلی والسمنی فی قم منشغلاً بالانقسام الثوری والعلمانی داخل نفسه.
هذا البیان له عدة نقاط:
أهم نقطۀ أنها مبالغ فیها
ثانیاً ، هی خالیة من الکرامة
ضحى المتحدث بقم والنجف معا عند اقدام الفاتیکان
الآن ، بلغة الفکاهة، أظهر هذا المبالغة وهذه المسافة من الکرامة:
الاول:
هذه الرحلة مهمة جدا من ناحیة صحة وشفاء المرضى وسیحرز العراق و النجف تقدما فی هذا المجال من خلال رحلة البابا.
لأن البابا شخص روحی ومع وصوله إلى العراق ستشفى درجة حرارة المرضى المرتفعة وحتى الزائدة الدودیة.
الثانی:
تحل هذه الرحلة أیضًا المشاکل المتعلقة بالسکن والإیجار ، لأن البیوت الفارغة تصبح ذات قیمة مع وجود البابا والمواعید التی ضربها للزیارة.
الثالث:
ستؤثر هذه الرحلة أیضًا على سوق الملابس. وسیؤدی إلى تقدم العراق لأن: النساء یشترون ویلبس الفستان والجلابیب ، والرجال یشترون ویرتدون الدشداش والکوفیة والأحذیة لهذا الاجتماع ، وهذا یجعل السوق یزدهر.
الرابع: 
یمکن لهذه الرحلة أن تعزز الزیجات لأن الفتیات یقدمن مهورهن بفضل حضور البابا وحتى البابا یقرأ خطبة زفافهما
الخامس:
یجب أن یفخر العالم العربی بهذه الرحلة لأن الإمبراطوریة العثمانیة أطیح بها بسبب ترقب هذه الرحلة. ستأخذ هذه الرحلة جغرافیة العالم العربی خارج المحیط الأطلسی إلى المحیط الهندی. لأن البابا یعد بالتبشیر بالمسیحیة من أجل الإسلام أیضًا.
السادس:
ومن المناسب أن یغنی الشعراء قصائد فی هذه الرحلة ویلجأوا إلى البابا من ثالوث الفقر والمرض والجهل. یمکن للصناعات الخفیفة والثقیلة فی العالم العربی الاعتماد على الأسواق العالمیة.
السابع:
أهنئ الجمیع فی هذه الرحلة لأن العید أکبر من الفطر ، قربان وحتى غدیر. ألف مبروک للیهود والنصارى والأعداء والأصدقاء بهذه الرحلة. مبروک للنقابات التی لم تعد فی إضراب من أجل البابا. مبروک للمشیخات التی وعدت بتحویل حکومتها إلى دیمقراطیة.
الثامن:
شفی الله من لا یقدر الأمة الإسلامیة والنظام الإسلامی وولایة الفقیه.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۷:۱۹
کاظم رجبعلی

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها


هر چند شعارهای القاء شده توسط دشمنان، حقیر و بی ریشه هستند، اما مهم و خطرناک محسوب می شوند. نمونه ای از این شعارها دوگانه ای است که میان افرادی از جامعه به وجود آمد.# واکسن بسازیم، یا #واکسن بخریم؟
چه چیزی باعث می شود که بعد از چهل و دو سال، بحث و جدل ها در این سطح ابتدایی و سخیف شکل بگیرد؟آیا اساساً باید وارد چنین بحثی شد؟آیا اساساً چنین دوگانه ای شکل گرفته است؟ نسخه واضح قرآن در پاسخ به حاصل شدن چنین چالش در جامعه چیست؟
کارگروه داستان مدرسه دانشجویی قرآنی حمد، تحلیل این موضوع را دستمایه داستان¬های کوتاهی کرده است که همزمان با چهل و دومین سالروز ایام الله دهه فجر، آماده عرضه است. 
این دوگانه حتی اگر کاذب و دستپخت رسانه و عوامل دشمن باشد، در مورد آن دلالت به یک چیز را نمی توان انکار کرد و آن مفهوم «معیار» است. مفهوم معیار می تواند این جدال را به بهانه ای داغ و ارزشمند برای پرداختن به انقلاب شکوهمند اسلامی تبدیل نماید. 
شاید به جرأت بتوان گفت که جهان به چیزی بیشتر از معیار در همه کارهایش نیاز ندارد. نظام شکوهمند اسلامی نیز از این قاعده مستنثنی نیست. این نظام دوره هایی را طی کرده است و در هر دوره¬ای معیارها به شکلی ظاهر شده اند. البته زمانی این معیارها کلی تر بودند و اکنون لازم است جزئی تر و تفصیلی تر باشند. یک زمان عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت محور یک خیزش مهم در ذهن ها و جان ها شد. این معیار چیزی مثل روح است. یک وقت شعارِ «استقلال آزادی جمهوری اسلامی»، می توانست به تنهایی تأمین کننده معیارهای مورد نیاز باشد. زمانی دیگر «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» تأمین کننده معیارهای لازم در جامعه شد.
قانون اساسی، شکل تفصیل یافته شعار یاد شده است. کمی که گذشت گرایشات مختلف در خوانش قانون اساسی اثر گذاشت و هر کسی بر گوشه ای از آن بدون لحاظ روح کلی این متن تأکید کرد و بلکه جامه ها درید.
اینجا هم معیار برای تفسیر این قانون اهمیت پیدا کرد و البته در همان متن پیش بینی این نکته برای اینکه کاری معطل نماند شد.
معیارها نیازمند تفصیل هستند. چشمِ عقل در زندگی متصل به وحی می تواند معیارهای لازم را در این زمینه تبیین کند.
در عصری که به جای تیر و بمب، هجوم اسناد و معاهدات منافقانه و پلید سلطه¬گران نظام اسلامی را تهدید می کند، دوباره باید معیارها را از نقطه آغازین بازیابی و تبیین کرد. ثقلین، اساس این بازیابی است.
     

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۲۱
کاظم رجبعلی