.

بایگانی

دعای امام جواد(ع)برای طلب حج

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

این دعا در مهج الدعوات بود...چیزی که توجهم را در ابن دعا جلب کرد، تفصیل و توصیف ممتاز آن بود...انگار که با خواندن آن حج رفته باشی و احکام آن را هم یاد گرفته باشی:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی الْحَجَّ الَّذِی افْتَرَضْتَهُ عَلَى مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَ اجْعَلْ لِی فِیهِ هَادِیاً وَ إِلَیْهِ دَلِیلًا وَ قَرِّبْ لِی بُعْدَ الْمَسَالِکِ وَ أَعِنِّی عَلَى تَأْدِیَةِ الْمَنَاسِکِ وَ حَرِّمْ بِإِحْرَامِی عَلَى النَّارِ جَسَدِی وَ زِدْ لِلسَّفَرِ قُوَّتِی وَ جِلْدِی وَ ارْزُقْنِی رَبِّ الْوُقُوفَ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ الْإِفَاضَةَ إِلَیْکَ وَ أَظْفِرْنِی بِالنُّجْحِ بِوَاقِرِ الرِّبْحِ وَ أَصْدِرْنِی رَبِّ مِنْ مَوْقِفِ الْحَجِّ الْأَکْبَرِ إِلَى مُزْدَلِفَةِ الْمَشْعَرِ وَ اجْعَلْهَا زُلْفَةً إِلَى رَحْمَتِکَ وَ طَرِیقاً إِلَى جَنَّتِکَ وَ قِفْنِی مَوْقِفَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ وَ مَقَامَ وُقُوفِ الْإِحْرَامِ وَ أَهِّلْنِی لِتَأْدِیَةِ الْمَنَاسِکِ وَ نَحْرِ الْهَدْیِ التَّوَامِکِ بِدَمٍ یَثُجُّ وَ أَوْدَاجٍ یَمُجُّ وَ إِرَاقَةِ الدِّمَاءِ الْمَسْفُوحَةِ وَ الْهَدَایَا الْمَذْبُوحَةِ وَ فَرْیِ أَوْدَاجِهَا عَلَى مَا أَمَرْتَ وَ التَّنَفُّلِ بِهَا کَمَا وَسِمْتَ وَ أَحْضِرْنِی اللَّهُمَّ صَلَاةَ الْعِیدِ رَاجِیاً لِلْوَعْدِ خَائِفاً مِنَ الْوَعِیدِ حَالِقاً شَعْرَ رَأْسِی وَ مُقَصِّراً وَ مُجْتَهِداً فِی طَاعَتِکَ مُشَمِّراً رَامِیاً لِلْجِمَارِ بِسَبْعٍ بَعْدَ سَبْعٍ مِنَ الْأَحْجَارِ وَ أَدْخِلْنِی اللَّهُمَّ عَرْصَةَ بَیْتِکَ وَ عَقْوَتَکَ وَ مَحَلَّ أَمْنِکَ وَ کَعْبَتِکَ وَ مُشَاکِیکَ وَ سُؤَّالِکَ وَ مَحَاوِیجِکَ وَ جُدْ عَلَیَّ اللَّهُمَّ بِوَافِرِ الْأَجْرِ مِنَ الِانْکِفَاءِ وَ النَّفْرِ وَ اخْتِمِ اللَّهُمَّ مَنَاسِکَ حَجِّی وَ انْقِضَاءِ عَجِّی بِقَبُولٍ مِنْکَ لِی وَ رَأْفَةٍ مِنْکَ بِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ‏.

خداوندا روزى کن به من آن حجّى را که واجب ساخته‏ اى تو آن را بر کسى که قدرت داشته باشد به سوى آن خانه رفتن را و بگردان براى من در این حج راهنمائى و به سوى آن دلیلى‏  و نزدیک کن براى من دورى راه ها را و یارى کن مرا بر به جاى آوردن اعمال حج‏ و حرام گردان به سبب احرام من بر آتش، بدن مرا و زیاده گردان براى سفر کردن در توانائى من و بنیه من‏ و روزى کن به من اى پروردگار من ایستادن در نزد ترا و کوچ کردن به سوى ترا و رستگارى ده مرا به ظفر یافتن‏ و ببخش به من بسیار نفع را و برگردان مرا اى پروردگار من از محلّ ایستادن و درنگ کردن‏ در حج‏ بزرگتر در ثواب به سوى مزدلفه‏ اى‏ که مشعر الحرام است و بگردان رسیدن به مزدلفه را نزدیکى به سوى رحمت خود و راهى به سوى بهشت خود و باز دار مرا در محل وقوف مشعر الحرام و در محلّ ایستادن‏ و درنگ نمودن از براى احرام بستن و قابلیّت ده مرا براى بجا آوردن افعال حج و براى قربان کردن هدى چاق کوهان بزرگ را به سبب ریختن خونى که بجهد و براه افتد و به بریدن رگهایى که بریزاند خون را و به ریختن خونهاى ریخته شده و بیرون آمده از رگها و به هدیه‏ هاى‏ کشته شده و به بریدن رگهاى گردن آنها را به نحوى که فرموده‏اى و به مستحقّینى دادن آنها همچنان که قرار داده‏اى و حاضر گردان مرا خداوندا به نماز عید در حالى که امیدوارم براى وعده احسان ترا، ترسانم از وعید عذاب تو، تراشنده‏ ام موى سر خود را و کوتاه‏ کننده‏ ام موى ریش خود را و سعى‏ کننده ‏ام در فرمانبردارى تو در حالى که دامن بر زننده‏ ام من‏  اندازنده ‏ام من آن سه جمره را  هر یک را به هفت عدد سنگ بعد از هفت سنگ دیگر از سنگریزه‏ هاى حرم و داخل گردان مرا خداوندا در فضاى خانه خود و در ساحت بیت خود و در مکان امان دهنده خود و در خانه شریف و بلند خود و در شکوه آورندگان به نزد تو و در سئوال‏ کنندگان از تو و در احتیاج داشتگان به تو و بخشش نماى بر من خداوندا به بسیار از مزد و ثواب‏ از جهت رجوع کردن و کوچ نمودن من از منى‏ و تمام کن خداوندا افعال حج مرا و منقضى گشتن تلبیات گفتن مرا  به قبول کردن از جانب خود براى من و به مهربانى نمودن از جانب خود به من اى رحم‏ کننده ‏ترین رحم‏ کنندگان.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۳۱
کاظم رجبعلی

نظرات  (۱)

۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۱۰ مریم کاظم لو
یا ارحم الراحمین. . . . .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی