.

بایگانی

سوره نوشت های سوره های ضحی و انشراح

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۱۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

به همت سرکار خانم معظمی ساماندهی به کتاب سوره نوشت های سوره های ضحی و انشراح، با عنوان «پیامبر بی همتا» نیز به اتمام رسید. خصوصیت این کتاب  وجود دو سوره در یک مجلد است. بسیاری از متن های این کتاب مربوط به سال های دور و نوشته های نسل اولی خوشه چینان است. کتاب تحویل سرکار خانم خانزاده برای ویرایش شده است که ان شاالله ایشان به زودی کار را به اتمام خواهند رساند.


متن تقدیم به...

ساحت حضرت خدیجه(س) و امیرالمؤمنین علی(ع) که همواره کنار رسول مکرم اسلام(ص) بودند و در همراهی با رسول، خود را هزینه کردند تا برای هر انسانی در هرموقعیت و زمانی راه رسیدن و رساندن به حقیقت و کمال وجود داشته باشد.


چکیده


هر انسانی برای خود آرزوها و اهداف زیادی دارد و هر کاری که از دستش برآید می­ کند تا به مقاصدش دست یابد؛ بماند که برخی آرزوها بچگانه است و تحققش جز دردسر برای آدمی ندارد اما برای همان اهداف و آرزوهایی هم  که درست و حقیقی­ اند، پیدا کردن راهی برای رسیدن، با سختی و مشکلات زیادی همراه است.

سور مبارکه ضحی و انشراح راهی را به انسان نشان می­ دهند که می­ تواند او را به حقیقت تمام آرزوهایش برساند؛ راهی که تاریکی­ های ندانستن­ و نداشتن­ را روشن می­ کند و تصویر درستی از خود، مقاصد و نیازها می­ دهد. راهی که پیش از آنکه انسان آن را دریابد، خودش به دنبال آدمی می­ گردد و او را به سوی خود می­ خواند؛ راهی گسترده و فراخ که انسان هر چه که باشد در آن جای می­ گیرد و بلند و مرتفع که انسان در هر کجا که باشد آن را می­ بیند و می­ تواند به آن راه پیدا کند؛ راهی که نه تنها راهنما که راهبر است، دست انسان را می­ گیرد و با خود به قله حقیقت می­ رساند؛

سور مبارکه ضحی و انشراح را که می­ خوانی از وجدان این حقیقت به وجد می­ آیی که این راه با تمام عظمتش، جز وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) نیست؛ پیامبری به وسعت تمام نیازها و واسطه ادراک و رفع تمامی آنها؛ پیامبری به واسطه عطای پروردگارش بی­ همتا.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۱
کاظم رجبعلی

نظرات  (۲)

بسم الله الرحمن الرحیم
متن آقای جمالی هم برای این کتاب غنیمتی است. ان شاالله که به دست خانم معظمی رسیده باشد
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
بله در ذهن خودم هم بود
۱۲ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۳۶ پیشکش به مدافعان با غیرت
نگین شهر دلم شده اید، ای مدافعان حرم ...

 کبوتر دلم شده اید ای عاشقان حرم  ...

 خوشا به غیرت شما که ارباب بی کفن ....

سپرد خواهرش را به مدافعان حرم... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی