در مورد شماره اخیر کاشف(شماره137)
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها
کوتاه و مختصر: این شماره کاشف به تنهایی طرح مسأله علمِ رسانه در ساحت تدبر در قرآن است.
یک سال و نیمی هست که در مورد رسانه فکر می کنیم اما از همه چیز مبهم تر مسیر ما در این جاده بود. شماره اخیر کاشف می گوید تدبر که همان تحلیل کردن در دستگاهی قرآنی است، بیان چگونگی این میسر است. این شماره دعوت می کند به اینکه یاد داشت سرمقاله یا خبر و عکس تحلیلی_تدبری داشته باشیم.
دستگاه های تدبر متعدد هستند شاید لازم بود در کاشف هم به تعدد آنها اشاره می شد. به خصوص تعددی که شامل همه دروس جزوات و نیز روش های ابداعی از نظام سوره ای و بین سوره ای می شود.آنچه برای ما اهمیت دارد این است که اگر در مورد چیزی نظر می دهیم یا تحلیل می کنیم، اولاً با چه روش و دستگاهی است و ثانیاً میانه آن با تدبر در قرآن چگونه است.
چه بسا ما تدبر را جدا یاد می گیریم اما پای تحلیل که به میان می آید غیر تدبری تحلیل می کنیم و این آفت بزرگی است؛ آفتی که ناشی از عدم ممارست کافی در تدبر است. به نظرم پاسخ به این شماره کاشف پاسخ خوب یاد گرفته های تدبر است یا اینکه پاسخ کسانی است که شجاعت خوب یاد گرفتن تدبر را دارند.
دوست دارم این شجاعت را داشته باشم!
دوست دارم متدبرانه از ولایت دفاع کنم یا به انتشار پیام ولی الهی بپردازم!
اگر زیرک باشیم این روش و دامنه آن سیاسی ترین کار ممکن می تواند باشد. همان سیاستی که عین دیانت ماست!
www.ekashef.ir
تعدد را می فرمودید به متن اضافه میکردیم