.

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

بالاخره بعد از زحمات زیادی که سرکار خانم لشکری در ضبط فایل صوتی و خانم احمد نژاد در پیاده سازی متن و تحلیل مخاطب متحمل شدند، اولین کتاب از مجموعه کتاب های قابی از چهره های قرآنی با عنوان«روایت قرآن از چهره های کربلا»به اتمام رسید به نظرم کتاب بعدی از این مجموعه مربوط به زنان قرآن باشد. دو یا سه مجموعه دیگر هم می ماند که شامل انبیا، مومنین و چهرههای منفی می شود.این کتاب ها به عنوان یکی از زیرساخت های داستان نویسی می توانند مطرح باشند. چون غیر از توصیف یک شخصیت روش ترسیم شخصیت ها را نیز بیان می کنند. کتاب اشیاء و پدیده ها هم استارت اولیه اش توسط خانم مختارزاده خورد این کتاب ان شا الله برای گروه هنر بسیار کارگشا خواهد بود. آمادگی این وجود دارد که کتاب حیوانات هم که برای دوستان فعال در انیمیشن و قصه کودک، کلید بخورد.پروژه استعاره ها هم که مربوط به چند متن از متون مدرسه قرآن با موضوع مدح اهل بیت(ع) است در مرحله اطلاعات و عملیات و شناسایی به سر می برد امیدوارم سرکار خانم پورصالحی به رغم مشکلاتشان زودتر به نتیجه برسند. سوره نوشت ها که حاصل خون دل سرکار خانم ها قنبریان فردوسی معظمی و پورصالحی و فیروزی و دیگران است همچنان پرونده اش باز است ویرایش ضحی و انشراح به آخرین مراحل خود نزدیک می شود زلزال و همزه هم آماده شده اند. نصر، ماعون، فلق، ناس، عبس هم تمام خواهند شد ان شاالله.یک تئاتر خیابانی هم با زحمت خانم حاتمی و آقای جمالی در حال تکوین است که اطلاعات تکمیلی اش بعدا داده خواهد شد. سرکار خانم ها شریعتمداری و پایینی هم سخت مشغول پروژه های طرح درس هستند یکی برای مقدمات تدبر و دیگری برای داستان نویسی. تا یادم نرفته کار مشترکی هم با مدرسه خانواده داریم که بعدا در موردش بیشتر خواهید شنید. کلاس تدبر ادبی یک هم جلسات آخر خود را میگذراند که حاصل آن در قالب یاد داشت و مقاله آماده خواهد شد. خانم کاظم لو هم مشغول کار بر روی صوت های جلسات ختم مفهومی هستند. یک پروژه بین مدرسه ای و حتی بیرون مدرسه ای هم احتمالا با سرپرستی خانم ادیب داریم که بعدا در مورد آن بیشتر خواهید شنید. خانم سجادی نیز سخت سرگرم کارهای مربوط به اولین وروودی ها در مهرماه هستند و البته چند هفته ای هست که خانم شریعتمداری کار مربوط به آماده سازی مربیان را دنبال می کنند. مُردیم از بس خوبیم و کار داریم و کار می کنیم وای!     


متن تقدیم به:

تقدیم به عقیله بنی ­هاشم، زینب بنت علی(س)

کسی که چهره ­اش بر بوم آیات سوره زخرف نقش بسته است؛  آنجا که  خطابه­ ها  «لعلکم تعقلون» را  جلوه­ گرتر می­ سازند و دست درازیِ مسرفان، مانع آن خطابه­ ها  نیست. تقدیم به کسی که  آیه­ های قرآن ، به برکت وجود او مبین شدند.

چکیده مقدمه:

قابی از چهره­­­ های قرآنی، عنوان مجموعه ­­کتابهایی است که در آن به زبان ساده، به موضوع  شناخت شخصیت­ها، با رویکرد تدبری پرداخته است. کتاب حاضر 9 نفر از چهره­ های حماسه کربلا را با رویکرد یاد شده، در سه مرحله بررسی کرده است: مرحله اول، نقطه شروع در ترسیم شخصیت است؛ که شامل انتخاب و توضیح یک اشاره و نکته تاریخی مشهور در مورد آن شخصیت می­ شود. مرحله دوم، با عنوان بوم آیات، شامل بررسی آیات یا سوره­ هایی می­ شود که می­ تواند نکته انتخاب شده در مرحله قبل را در بستر قرآن، تحلیل نماید. مرحله سوم با عنوان قابی از چهره شخصیت مذکور، شامل جمع­ بندی نکات قبل و پاسخ به نیازی می­ شود که با معرفی چهره یاد شده حاصل می­ شود.

رویکرد تدبری به چهره­ ها، می­ تواند پاسخگوی نیاز عموم مخاطبان و نیز نیاز مخاطبان تخصصی از جمله اصحاب هنر، ادبیات و رسانه باشد.   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۳
کاظم رجبعلی

نظرات  (۴)

ان شاالله همیشه شاهد و مجری طرح ها و دستاوردها بزرگ در زمینه های هنری-ادبی و رسانه ای   باشیم.
سلام
خدا شاهد است که چقدر حسم نسبت به مدرسه مان شبیه فرمایش شما در این متن است
و آرزویم تحقق همه آرزوهایمان است کما اینکه امروز تحقق بسیاری از آرزوهای چند سال پیشمان را میبینم
۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۷ ف. شریعتمداری
ان شاالله باقیات صالحات شود...
ملکوتی اش می شود این شکلی
سفره ای پهن شده
با غذاهای جورواجور
میزبانان با علم و اشتیاق در حال تدارک انواع غذاهای سالم و متناسب با سن مخاطبان
 همه سرزنده و جوان از نوع بهشتی


به به

اقا دارند میان ما قدم می زنند
و صدای دعاهای حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها می آید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی