.

بایگانی

واقعیت را باید پذیرفت!

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ

این سوره "بسم الله الرحمن الرحیم"ندارد.

اللهم صل علی فاطمه وابیها وبعلها وبنیهاو سرالمستودع فیها

به بهانه سوره مبارکه برائت دیماه86

شبی است آرام !خیمه ها برپاست،اسب ها وشتران آرامند،باد به آهستگی می وزدومردانی به آهستگی سخن می گویند!

درفضایی مرموز ودرپچ پچی پیچیده در سکوت،دست هایی یکدیگر راپیدا می کنند؛وپیوندی منحوس خبراز گسستی نامبارک دارد!واقعیت به نفع همه است !مگر میتوان عهد وپیمانی را که با دیگران گذاشته شده نادیده گرفت؟

واقعیت را بایدپذیرفت![1]

صبح است وخورشید از انتهای افق ،آرام آرام طلوع می کندومردم را از خانه ها به بیرون می کشد.

بازاراست شلوغ وپررونق آدم ها دودسته اند یا خریدار یا فروشنده!حق بامشتری است همه را باید راضی نگه داشت!

گردش سرمایه ها ،سرمایه داران....[2]

واقعیت را باید پذیرفت!

دوباره شب می شود باز هم شب آرام است وآرامش شب بستری است برای مرور واقعیت ها،مرورخواستن ها ونخواستن ها !مرور پیوندها مرور همسر، عشیره، پدر، فرزند، برادر...[3]

واقعیت را باید پذیرفت!

باید پذیرفت قداست ها واحترام هایی را که واقعیتی تاریخی دارند،متولیان مسجد الحرام را باید باور داشت،باید پذیرفت ارزش وشرف سقایت حجاج را!مگر می شود قداست احبارورهبان را نادیده گرفت؟واقعیت را باید پذیرفت![4]

واقعیت را بایدپذیرفت؟

واقعیت ها شهر رااحاطه کرده اند!همه دم ازواقعیت می زنند!اگر رسول خدا را به پذیرش حکمیت وا دار می کنند،[5]اگر ابلاغ برائت از واقعیت های وارونه را برگرده ابو واقعیت میگذارند[6]،اگر به زمین چسبیده اند ونسبت به جها دسنگین هستند،اگرنمازکسالت آوراست وانفاق ناپسند،یااگر به منکر امرمیکنند واز معروف نهی می نمایند،یا اینکه رسول خدا را اذُن وساده لوح می خوانند،همه اش به خاطرپذیرش همین واقعیت هاست[7]!پس نگوئید باید واقعیت را پذیرفت!هرواقعیتی را نباید قبول کرد!



تصویری از سال9هجری ودرآستانه ابلاغ آیات برائت.[1]

اشاره به آیه24 سوره برائت.[2]

اشاره به آیه23و24 سوره برائت.[3]

اشاره به آیات19و34 سوره برائت.[4]

اشاره به فرستادن ابو بکر برای ابلاغ آیات برائت که البته وحی مانع آن گردید.[5]

اشاره به شخصیت ابوبکر که از این حیث کاندیدای طیف خاصی از مسلمین بود.[6]

اشاره به آیات سوره برائت.[7]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۳
کاظم رجبعلی

نظرات  (۴)

۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۱ ف. شریعتمداری
سلام علیکم
من/ما هنوز رویکرد "تدبری" به مسئله مذاکرات را نفهمیده ایم. فقط بعضی وقتها اساتید گزاره دسته چهارمی گفته اند، اشارتی کرده اند و تمام. اگر این اوضاع را بخواهیم تحلیل کنیم، قضیه اش کدام سوره است؟ کدام واقعه ی مکی یا مدنی است؟
چرا باید فکر کنیم این واقعیتی بود که نباید بپذیریمش الزاما؟ همیشه ماجرا از وسطش تحلیل شده است! گزاره های دسته اول حذف شده اند.
درخواست یک فرصت داریم که یک بار از اول ماجرا را فارغ از بستر زمان معاصر بررسی کنیم...
یک سوره پیشنهاد دهید تدبر کنیم یا...

خلاصه این متن های وبلاگی تقریبا هیچ به تحلیل کسی اضافه نمی کند. اگر حس منفی یا گیجی در او ایجاد نکند -که می کند!-...
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها
به نظرم اینطور که شما می فرمایید نیست؛ این متن به دلیل افق مشترکش با  فرمایش اخیر آقا در خصوص آرمانگرایی و واقعیاتگرایی درست و غلط، مجدد بارگذاری شد وگرنه تاریخ آن مربوط به سال 86 است. لکن در مورد سوالتان سوره های مبارکه انفال و توبه بهترین سوره ها برای تحلیل های سیاسی هستند و در مرحله تفصیلی تر سوره های الم
۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۲ ف. شریعتمداری
به تاریخش دقت داشتم
شأن انتشارش را اشتباه متوجه شده بودم
انگار همین دیروز بود...
حقیقتا در حرکت توحیدی زمان جای ندارد.
پاسخ:
یادم  هست زحمات شما را در دانشکده روانشناسی. آن روز میخواستیم این حرف ها را از  آنجابا یک همایش بگوییم. اگر توحیدی  بودن حرکت را در نظر نیاوریم انگار هیچ کاری نبود با هیچ اثری.اما توحید اگر پایه تحلیلی اش قرآن باشد؛ یعنی تحلیل درست که دیر یا زود درستی اش برای همه روشن می شود.
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۴۸ قاسم قاسمی
واقعا عالی بود. تشکر دوست عزیز
خوشحال میشم یه سر بزنی وبلاگم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی