.

بایگانی

این متن معجزه عباس نیست، معجزه قرآن است!

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

عباس رفیع‌ها برادر من است از سر بزرگواری پدر صدایم می‌کند. صریح و گوشت تلخ است خیلی ها دوستش ندارند اما من دوستش دارم. تعارف با کسی ندارد با هم زیاد کل انداخته ایم اما وفادار است این صفت در خون اوست و اسمش هم گویای آن است.

از آن زمان که به خاطر گل روی من قرآن خواندن را پذیرفت تا الان که به خاطر گل روی قرآن خرده فرمایشات من را می‌پذیرد مدت زیادی نگذشته است شاید زمانی به اندازه 6ترم. شاید اگر بچه چشم و گوش بسته‌ و خالی الذهنی بود تأثیر قرآن بر او عجیب نبود ولی عباس کم اطلاع نیست و کم آدم و مجموعه فرهنگی ندیده است. متن زیر را عباس نوشته است؛ به نظرم شبیه معجزه است البته نه معجزه عباس، معجزه قرآن است. عباس به مدد معجزه قرآن، هر چیزی غیر کلام خدا را ریز می‌بیند و راضی‌اش نمی‌کند. 
متن پیش‌رو اشکالاتی ظریف در محتوا و قالب دارد اما معجزه است چون صداقت دارد. چیزی شبیه سطحی از صدق الله العلی العظیم است. 

آتش نا شکری ...

جمعه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۲۴ ق.ظ

بسم الله

آتش نا شکری ...

متنی برای درس جامع سوره های الر

و خدا آنقدر کریم است که ببخشد به تو آن چیزی را که اگر به خودت باشد سال های سال هم که بگذرد نه به دستش خواهی آورد و نه حتی برای به دست آوردنش دست به تلاشی خواهی زد ...

و این جریان قرآنی است که به من بخشیده و ابزاری را در اختیار من نهاده تا از جهل عمیق خود تبدیل به اولوالالبابم نماید !

و من باید باور کنم که نعمتی که می آید به همراهش آزمونی هم خواهد آورد تا بسنجد  من به اندازه لازم برای استفاده از آن نعمت  رشد خواهم کرد یا نه !

و می دانی رشد من در کجاست ؟

رشد من در نگاه من است به هر صحنه ای  و یکی از این صحنه ها همین درسی است که شاید اگر نبود حتی ذهنیتی هم برای این امر نبود !

نعمت یعنی همین که خداوند صدها ساعت کار را برای استفاده تو بدون هیچ دغدغه ای قرار می دهد ! و تو می توانی صدها ساعت را در ده ها ساعت درک نمایی و از آن استفاده نمایی !

اما همه چیز به مواجهه تو با این صحنه و میزان نیازت برای برداشت از آن صحنه بر خواهد گشت که چگونه موضوعی به تو عرضه شد و آن را پس زدی و یا بی تفاوت از کنارش گذشتی !

و مبدا نابینایی ات را به گردن حضرت دوست بیاندازی و و آتش جهنم را عقوبت او بدانی که رد کردن بزرگترین نشانه الهی لایق نابودی و زوال مطلق است ناشکری از او عمیق ترین خود نشناسی ها !

و هرچه هست آتش ناشکری تو و مقابله ات با راه خداست ...

و اگر پشت کنی به نعمتی که ارزانیت داشته اند روزی آن را از تو خواهند گرفت و تو حیران و سرگردان به سیر بی هدف ادامه خواهی داد ...

خدایا رحم کن



همه مان فدای امام خامنه ای
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۵
کاظم رجبعلی

نظرات  (۱۷)

۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۲۷ مهین سادات چاوشی
سلام. خیلی متن زیبایی بود. به قول استاد اخوت:" متن ادبی متنی ست که یک بنده مینویسد". خداوند به حق صالحین و شهدا و صادقین و انبیاء همه ی مارا عاقبت بخیر فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
پاسخ:
ممنون از حسن نظرتان
۰۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۲۶ ابوالفضل رفیعها
بسم الله
سلام پدر
واقعا جز شرمندگی چیزی ندارم ...
فهمشون از زمان و محتوا و آنچه می تواند نصیب آدم بشود در برهه ای از زندگی یا حتی کل زندگی، و حتی تر خطاب ایشان نسبت به شما غبطه خوردنی بود.
نوع تعریف شما از ایشون غبطه خوردنی تر.
بودن در کلاس شما و از برای شما شاگردی کردنِ ما غبطه خوردنی تر تر .
شکر خدا که هستند بندگان صالح خدا.
پاسخ:

شرمنده می‌فرمایید

از شاگردان شما انتظاری جزء این  نمی رود
.
.
.
.
.
البته هستند شاگردانی که به خوبی از محضر شما استفاده نمی کنند
پاسخ:
و اینچنین نوک اسلحه به سوی خودم برگشت!
بدون پیش فرض اشاره های شما...

متن سطحی از عصمت رو به من الهام می کرد


طهارت...عصمت...شکر می آورد

اللهم الرزقنا...
پاسخ:

می‌پذیرم که قرآن القاء طهارت می‌کند

روندی که برای وبلاگ در پیش گرفته اید محسن است و مجتبی
و من خیلی دلایل برای این حرفم دارم...
 


پاسخ:

این مسیر خیلی وابسته به اخلاص دوستان و بنده است وگرنه همه چیز عادی است و عادی می شود. اخلاص جلای یک اتفاق یا متن است.

اتفاقات مات هستند با اخلاص برق می زنند

آتش اضطرار خیلی خواستنی است...
و این متن برایم آتش داشت

این آتش
حتی اگر به آنی باشد
همه آدم را احیا میکند..

خداوند ثابت قدمشان  کند به قول ثابت شان
و پدرشان را!
پاسخ:

ممنون از حسن توجهتان و دعای خیرتان

عنوان متن هم عالی است
خیلی عالی
اما من خیلی متن را نفهمیدم متاسفانه...
یک توصیف کلی و کلیدواژه شکر از آن را صرفا درک کردم.
۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۰۲ کسی که تازه از شما شرمنده شده
سلام بابای بابا بزرگ
عباس همیشه دوست داشتنیه اما با این متنش خیلی بیشتر دوست داشتنی میشه
اسمم رو ننوشتم که فقط شما بشناسید اما بچه های مجموعم میشناسن
متن فوق العاده ای بود.
دم عباس گرم

سلام

با این توصیفی که اول کاری از این بنده خدا راه انداختید آدم نمی داند که دارید تعریفش را می کنید یا به رگبار می بندیدش؟! :) هر چند آخرش دلم خواست یکی هم از من تعریف کند!شاید هم مرا تعریف کند! نمی دانم!

راستی خودتان دیگر نمی نویسید؟

التماس دعا

۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۴۵ محمدجواد سالم
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

استاد به نظرم
 این متن معجزه عباس نیست؛اما عباس معجزه قرآن است.

تمام موفقیت و پیشرفت این بچه ها هم معجزه قرآن در زندگی اون هاست

همه مان فدای امام خامنه ای

یاحق
وقتی در مسیر قران قرار میگیری .حالی بین خوف و رجا داری.خوف از دست دادن داشته هایی که به دست اوردی  از یک طرف و عمل نکردن به ان چیز هایی که فهمیدی از طرف دیگر ورجا به اینکه بیشتر لایق بشی و بیشتر بدونی و بیشتر عمل کنی.اما وای از زمانی که خدا چیزی رو به ادم میده وبعد ازش میگیره .و تو هر چه میدوی به دستش نمیاری.من که تجربه کردم .خودم فکر میکنم سقوط کردم .دوباره باید بلند بشم برام دعا کنید.
سلام
انقدری متنش آتش بر دل میزد که دغدغه خاموش کردن نا شکری را در وجودمان روشن کند...
خدا قوت... 
سلاک اگر توانستید سری به وبلاگ راه آسمان بزنید

نازد به خودش خدا که حیدر دارد

 

دریای فضایلی مطهر دارد

 

همتای علی نخواهد آمد به جهان

 

صد بار اگر کعبه ترک بر دارد

 

*****************

میلاد امام علی(ع)مبارک باد.

۲۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۲۵ امیرحسین رعایی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
خداقوت
_.._.._
آتش است، ناشکری...
به جانم که افتد
نیست می شوم...
یا رب ارحم ضعف بدنی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی